Life's too short to be anything but happy! - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Inge Vaes - WaarBenJij.nu Life's too short to be anything but happy! - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Inge Vaes - WaarBenJij.nu

Life's too short to be anything but happy!

Door: Miss V

Blijf op de hoogte en volg Inge

17 Maart 2016 | Verenigde Staten, San Marcos

Sooooo, where to start?
Ik weet nog dat ik de vorige keer zei dat ik eerder moest gaan schrijven, omdat mijn verhalen zo lang worden. Nou, be prepared, ik heb weer veel te vertellen.

Om te beginnen: We zijn met een excursie van school mee geweest naar een ijshockeywedstrijd. Wat ik me er precies bij voor moest stellen wist ik niet, maar het moest een hele happening zijn. En of het dat was! Een enorm stadion bomvol joelende fans. Alleen hierdoor keek ik al mijn ogen uit. Maar toen de wedstrijd begon "veel mich de boks oet". Met nog geen minuut op de klok werd de wedstrijd al stil gelegd en moesten alle 4 de scheidsrechters (ja het zijn er welgeteld 4 bij ijshockey) er aan te pas komen om 2 rivalen, die het normaal vonden om vuisten te gebruiken in plaats van een stick, uit elkaar te halen. Wij stonden met open ogen te kijken. Maar goed, de rust keerde terug en het spel werd hervat. Maar liefst 3 minuten werd er gespeeld voordat het weer raak was. Wat heb ik nu geleerd? Kun je je tegenstander niet aan, dan haal je hem gewoon onderuit of beuk je hem tegen de muur. En het publiek smult ervan, die gaon loooooossssss! De eindstand: 4 - 2 en 3 gebroken sticks.

Verder kregen we de tip om naar de bios te gaan. Die zou hier lekker luxe zijn. En omdat we de beroerdste niet zijn, hebben we die tip uiteraard ter harte genomen. Zie de foto voor een impressie! Lekker onderuit gezakt, voetjes omhoog en genieten van de film. Van het einde heb ik weinig mee gekregen, omdat ik me moest concentreren op het open houden van mijn ogen, haha. Na een lange dag zijn zulke fauteuils funest.

Verder vinden we het heerlijk om te hiken hier. Lange wandelingen maken door de mountains en als je ademhaling weer tot rust is gekomen kun je genieten van een fantastisch uitzicht. Dat je onderweg naar adem hapt en verzuring in je kuiten voelt vergeet je dan meteen. No pain, no gain zullen we dan maar zeggen. Over 2 weken staat de volgende op het programma. Ik krijg kuiten waar je U tegen zegt!

En aangezien het weer hier heerlijk is, op een paar regenachtige dagen na, kan een dagje strand niet missen. Laguna Beach mag op de "been there, done that" lijst. Samen met Bernie, Elli en Marlene hebben we genoten van een super mooi strand en een leuk stadje! Grappig dat hier een serie van MTV opgenomen is en dat ik er nu zelf geweest ben. Wel een beetje jammer dat je eerst de 1000 steps trap af moet om bij het strand te komen. En het ergste is dat je die ook weer op moet als je naar huis wilt. Boete oam!

Afgelopen week is Anouk, een vriendin van Christy, aangekomen. Ze had nauwelijks tijd om bij te komen van de jetlag, want een tripje naar Seattle stond op het programma. Ik had ervoor gekozen om niet mee te gaan. Dus afgelopen weekend was ik Remy. Een weekendje voor mezelf, tijd om weer lekker te gaan dansen, wat te studeren, naar de kapper gaan. En Q, mijn dansbuddy, had me uitgenodigd om mee te gaan naar een voorstelling die "TAO seventeen Samurai" heette. Voor een indruk, zie Youtube. De voorstelling was best leuk, voor een half uurtje. Beetje jammer dat ik 2 uur naar trommels en oorlogskreten heb zitten luisteren... Wel leuk dat ik in stijl werd opgehaald. Vraag me niet wat voor een auto, zie de foto's op Facebook!

Oh wat ik ook nog niet verteld heb: We hebben gisteren ons 2e examen van Linguistics mee gekregen. Ja, mee gekregen. De examens van Linguistics zijn take home exams. "I want to know what you can do, not what you can't," is het motto hier achter. Voor het inleveren mogen we nog even overleggen en antwoorden met een andere kleur pen aanpassen. Sterker nog, we moeten overleggen. Dr. Garcia wilt juist dat we overleggen, de leerstof bespreken en dingen aan elkaar uitleggen. Volgens haar leren we daar veel meer van. Hierna maken we individueel nog een bonus exam voor extra credits. Daaraan kan ze ook zien wat je wel of niet beheerst, maar het kan alleen maar positieve gevolgen hebben op je score. I love that class!

Dit weekend staat er weer een weekendje LA op de planning. We zijn uitgenodigd om een show van Dr. Phil en America's got talent bij te wonen. Spannend!! Oh en de Universal studio's staan op de planning! En we gaan nog whale watchen en shark snorkelen. Don't get jealous, or actually do ;).

Genoeg om naar uit te kijken met die volle planning! Dat moet ook wel want we zijn al bijna halverwege ons avontuur. Nog even niet aan denken en lekker genieten. I'm excited!!!

Tot snel!
x Inge

  • 18 Maart 2016 - 00:07

    Suzanne:

    Kei leuke verhoale Inge! Ut leest zich ech mekkelijk weg

  • 18 Maart 2016 - 06:06

    Inge Vaes:

    Leuk om te leaze desse mich volgs en det mien verhoale in se smaak valle Suzanne :)!!
    De tied vluugt echt om, we zitte al op de helft. Nog mer 3 moandje en ich stoan weer neave dich op de vloer.
    Ich zal nog mer ff geniete van ut wear hie. Wb as ut bie uch lekker is kom ich truuk ;)

  • 18 Maart 2016 - 11:04

    Mama Liesbeth:

    Leuk gesjreve weer Inge! Nog ff en wae kinne alles zeluf zeen!
    dieke knoevel van pap en mig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Studeren in Amerika, gewoon omdat het kan! 'If we were meant to stay in one place, we'd have roots instead of feet', he said. - Rachel Wolchin Reisdoel: Iets anders...

Actief sinds 02 Dec. 2015
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 10642

Voorgaande reizen:

29 December 2015 - 24 Juni 2016

California dreaming

Landen bezocht: