Sjanj! - Reisverslag uit Vista, Verenigde Staten van Inge Vaes - WaarBenJij.nu Sjanj! - Reisverslag uit Vista, Verenigde Staten van Inge Vaes - WaarBenJij.nu

Sjanj!

Door: Miss V

Blijf op de hoogte en volg Inge

24 Februari 2016 | Verenigde Staten, Vista

Voordat iedereen denkt dat ik het Nederlandse leventje alweer vergeten ben, zal ik nog maar eens een update plaatsen over mijn leven a la Americana:

Ik moet alweer even graven om te bedenken wat ik ook al weer wilde schrijven.
Ohja, ik zal beginnen bij de Movie night op campus. Elke maand wordt er op groot scherm een recent uitgebrachte film gedraaid. Dit keer was het Spectre. Christy had de film al gezien en vond het een schande dat ik deze nog niet gezien had. En die $5 dollar konden we nog wel opbrengen. Maar wat bleek: Het was een dinner + movie night. En aangezien ze met diner hier meestal pizza bedoelen, verwachtten we er niet te veel van. We komen binnen in de zaal, ich zik ut dich, een buffet dat voor ons klaar stond!! Als een stelletje gierige Nederlanders die al 2 weken niet gegeten hadden hebben we onze buikjes flink rond gegeten. Ik denk dat we die avond allebei 3 kilo zijn aangekomen. Sjanj!

Verder hebben we 3 verjaardagen mogen vieren. Elizabeth uit Denemarken was jarig en nodigde ons uit voor een Foodmarket een stadje verderop. Ook weer onze buikjes vol gegeten. Sjanj! En erna nog een drankje om te proosten natuurlijk ;).
Ellen was jarig en nodige ons uit om mee te gaan stappen in San Diego. Helaas voelde ik me niet helemaal fit, dus moest ik afzeggen.
Ennnnnn, Christy was jarig. En die vond het niet nodig om haar verjaardag te vieren. Well, not if you ask me! Ik vond dat er wel een surpriseparty georganiseerd mocht worden. Ik had een groepje meiden van school opgetrommeld om Christy om 12 uur te verrassen. Omdat er een aantal de volgende dag vroeg naar school moesten, hebben we toch maar besloten om wat eerder bij elkaar te komen. Gelukkig maar! Want wat zegt mevrouw-bijna-jarig-jobje om 21.15 uur? ''Inge, ich goan noa bid, sloap lekker.'' Uhhhhh, pardon? Paniek!! Maar eigenlijk pakte dat leuker uit. Samen met de Duitse Marlene en Elli heb ik Christy uit bed getrommeld. En of ze verrast was!! Om 12 uur hebben met 6 meiden 'Ein prosit' gedaan en iedereen lag toch nog om een 'verstandige' tijd in bed.

Buiten al het eten doen we gelukkig ook nog iets aan sport (een extra stoel in het vliegtuig is ook zo'n zonde van het geld). We hebben een hike gemaakt op de Iron Mountain, van 12 km lang. Een aanrader, maar niet met een kater. Heb ik van horen zeggen natuurlijk!
Verder doen we op maandag aan Afro Brazilian Dance. Zie youtube voor een demonstratie. Erg leuk! Als je losse heupen hebt ;).
Op dinsdag doen we Insanity. En de naam zegt precies wat het inhoudt: Toet desse derbie neer vils. Overal spierpijn!
En alsof het nog niet genoeg is gaan we op woensdag Core & more proberen (nog geen idee wat het voorstelt) en op donderdag Zumba.

Maar de klappeeeeeeeer van de week:
We zijn gisteren terug gekomen uit LA baby! Wow wat een stad! Op straat struikel je over de lookalikes van Hollywood en zwervers, je kunt op de foto met slangen en mensen proberen je van alles aan te smeren. Natuurlijk hebben we het toeristenlijstje keurig afgewerkt; Walk of fame, Santa Monica pier, Griffith park, Hollywood tour, Beverley Hills, Hollywood Hills en Sunset boulevard. We kwamen op vrijdag aan en hebben eerst het hotelletje gezocht (met gratis ontbijten, weer te veel gegeten... Sjanj) en daarna de Walk of fame afgestruind. Ik kwam niet vooruit met Christy, want ze wilde overal foto's van maken (Japanse voorouders?). 's Avonds zijn we naar Dirty Dancing the musical geweest. Heel leuk, maar steinkoad in de zaal. Zaterdag hebben we een tripje naar het strand van Santa Monica gemaakt. Op de pier van Santa Monica eindigt Route 66. Christy: ''Foto!!'' En natuurlijk kon daarna de toeristische ''tour door Hollywood'' niet ontbreken. Het huis van Johnny Depp, Playboy mansion, middelvingers, alles hebben we gezien. De middelvingers waren van de rijke mensen die in de Hollywood Hills tussen de sterren wonen. Die worden knettergek van de tientallen tour busjes die daar elke dag rondrijden. Tja, het valt niet mee om rijk te zijn...
's Avonds lekker op stap. Een kroegentocht waarmee we bij de 4 populairste kroegen op Highland boulevard een drankje gingen doen. De 4e kroeg hebben we helaas nooit van binnen gezien, om niet nader te noemen redenen.
Zondag zijn we naar Griffith park geweest. In het Griffith Park zijn verschillende films opgenomen. En natuurlijk hebben we een kijkje genomen bij het TCL Chinese Theater, waar iedereen die ook maar een beetje voorstelt in Hollywood, zijn of haar hand- en voetafdrukken in cement heeft geplaatst. Als ware toeristen hebben we de stad getrotseerd.
En ik heb een keer niet te veel gegeten en mijn ''leftovers'' van het avondeten aan een zwerver gegeven met wat appels en donuts die over waren van het ontbijt. Feestmaal voor de gozer! En gein sjanj ;)

Oh en ik moet van Cor zeggen dat ik het K*t-woord heb gezegd. In dit geval was hij het met me eens, maar ik mocht het niet meer zeggen. Dus Cor, speciaal voor jou dit aparte stukje tekst. Helaas kan ik niet met kleurtjes en plaatjes werken, anders had ik het uiteraard nog specialer gemaakt. En een leuk feitje: Ik zit dit te typen met nat haar :).

Ik moet echt eerder gaan schrijven, zodat de verslagen niet zo lang worden, sorry!

Ik heb maar een aantal foto's bij het verslag geplaatst. Voor alle foto's zie: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.723552831079416.1073741832.100002741187942&type=1&l=2f66031711

Basta!

  • 24 Februari 2016 - 14:21

    Marie-Thérèse:

    Jullie hebben toch echt de tijd van jullie leven!! Het lijkt wel alsof jullie op vakantie zijn!! Jullie hadden beter niet naar de universiteit kunen gaan; hadden jullie veel kosten bespaard! ;-)
    En Inge, het is maar goed dat niet iedereen begrijpt wat je in dat laatste stukje schrijft!;-) hahaha. Veel succes met studeren!

  • 04 Maart 2016 - 12:07

    Cor:

    Meiden ik vind het fantastisch wat jullie allemaal ondernemen. Geniet nog van deze komende maanden en alles wat jullie op de planning hebben staan. Ik waardeer het zeer als jullie de school niet "vergeten". Dan blijf ik trots op jullie.

    En Inge. Met betrekking tot het k*t woord wat je hebt gezegd moet ik je toch even corrigeren. Ik was en ben het nog steeds niet met je eens dat je dat hebt gezegd maar ik vond en vind het (gezien de situatie) wel begrijpelijk.
    Nog iets voor de intimi. M.b.t. dat natte haar. I want proof!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Studeren in Amerika, gewoon omdat het kan! 'If we were meant to stay in one place, we'd have roots instead of feet', he said. - Rachel Wolchin Reisdoel: Iets anders...

Actief sinds 02 Dec. 2015
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 10631

Voorgaande reizen:

29 December 2015 - 24 Juni 2016

California dreaming

Landen bezocht: