Hi-Ha-Hospital - Reisverslag uit Vista, Verenigde Staten van Inge Vaes - WaarBenJij.nu Hi-Ha-Hospital - Reisverslag uit Vista, Verenigde Staten van Inge Vaes - WaarBenJij.nu

Hi-Ha-Hospital

Door: Miss V

Blijf op de hoogte en volg Inge

22 Maart 2016 | Verenigde Staten, Vista

Zo, dat was me het weekendje wel zeg!
Vrijdagmorgen, klaar om te vertrekken naar LA. We hadden er zin in, want de Universal studio's, America's got talent, een avondje stappen en Dr. Phil stonden op het programma. Een mooie "line up", vonden we zelf. Maar het weekend verliep iets anders dan gepland...
Vrijdag, rond een uur of half 3 kwamen we aan. Kleine, maar prima hotelkamer voor 3 nachten. Alsof we geboren en getogen waren in LA hebben Christy en ik Anouk rondgeleid. Het was alsof we thuis kwamen. De organisatie van de kroegentocht kende ons nog, gidsen van de Hollywood tour kenden ons nog. We hebben nog net geen ster gekregen ;). Na al deze indrukken onze buikjes rond te hebben gegeten, zijn we netje op tijd naar bed gegaan om fit te zijn voor The big day @ Universal. We hadden er zin in. Wat een park is dat zeg! Efteling: Eat your heart out! Daar kunnen wij nog wat van leren. Een enorm park met tientallen shows, achtbanen en een heleboel sets uit films nagebouwd. En natuurlijk maakten de echte sets, waar opnames gemaakt worden, het meest indruk. Leuk om decors uit films te herkennen! En van de tour zelf maken ze ook een hele happening. Je bevindt je in scènes tijdens de tour en krijgt in's en out's over films te weten. Zeker de moeite waard, als je in de buurt bent ;). Door een aanbieding hebben we voor $4 meer 2-day tickets gekocht. We gaan deze week dus gezellig nog een dagje terug! Het park is namelijk zo groot, dat we het binnen 1 dag niet eens helemaal gezien hebben. Totaal gesloopt, moe maar voldaan, keerden we huiswaarts. Geen tijd om te rusten, want die avond moest er nog gestapt worden. Tijdens onze vorig keer in LA was het zo gezellig, dat we eerder naar huis moesten. Dit keer waren we vastbesloten om de laatste kroeg te halen. En we made it! Marlene had zich bij ons dramatisch drietal gevoegd om een fantastic four te creëren. Zij was toevallig ook in LA. Een gezellige avond, we hebben onze ogen weer uit gekeken. Het blijft fascinerend om te zien hoe die "gezette" dames zich in de te kleine jurkjes hebben gepropt. 4 uur, tijd om het licht uit te doen! Totaal gesloopt vielen we in slaap.
4,5 uur later ging de wekker weer. Tijd voor America's got talent!!! We hadden kaartjes gekregen voor de show. Helaas pakte dit avontuur iets anders uit... Onderweg naar de studio besloot mijn lichaam te staken. Ik werd licht in m'n hoofd en misselijk, dus ik ging op m'n hurken zitten. Wat er hierna gebeurde weet ik niet, maar ik werd wakker op de grond met allemaal mensen om me heen. Ik bleek te zijn flauwgevallen. Gelukkig zat er toevallig een nurse in de metro die Anouk en Christy, die een beetje in paniek raakten, te hulp schoot. 991 was al gebeld en de ambulance was onderweg (geen helikopter oma). De broeders hebben in de ambulance een aantal dingen gecheckt, maar konden geen oorzaak vinden. Alles leek in orde. Maar dit baarde hen juist zorgen. "A healthy 24-year-old doesn't collapse without a reason. You better come with us to see a doctor." Christy stond erop dat ik me liet checken in het ziekenhuis. Wat bleek: Een tekort aan ijzer en een lage bloeddruk waren de oorzaak. Natuurlijk speelde de benauwde metro, weinig slaap en lange dagen ook een rol. Na 3 zakken vocht en allerlei tests mocht ik gelukkig weer gaan. Niet gepland, maar wel een heel wat meegemaakt! Beetje jammer van de show, die hebben we uiteraard gemist...
Maar maandag zou een hoop goed moeten maken. We hadden namelijk ook nog kaartjes voor een backstage tour bij AGT. Helaas hadden we dat verkeerd begrepen. We dienden meer als zaalvulling. We hoorden namelijk gewoon bij het achtergronddecor van de interviews. Slechter kon het weekend niet worden. Tied om truuk noa hoes te goan, besloten we. Voor een fotoreportage, zie Facebook!

En vanmorgen werden we wakker met nieuws over de aanslagen in Brussel... Het komt behoorlijk dichtbij...
Gelukkig hebben wij hier genoeg afleiding! Vanmorgen lekker met Fanny gekletst, met oma en die Eltern geskypet en met de schoonzus geappt. Ik ben weer helemaal up to date!

Nog 3 maandjes, tot snel!

  • 22 Maart 2016 - 22:06

    Helga:

    Nou nou dat is me wat .heb je dat ook meegemAakt . Nou maar hopen dat je snel weer de oude bent ..gr uit roggel

  • 22 Maart 2016 - 22:29

    Marie-Thérèse :

    Hé Inge, wat een avontuur. Heb je ook nog een ziekenhuis van binnen gezien. Een wijze les: geen propvol programma en niet meer op stap tot in de vroege uurtjes. Ha ha. Doe het rustig aan en laat je verwennen door Christy. Dat kan ze best goed! Veel liefs en geniet van je weekje vrij!!!

  • 23 Maart 2016 - 05:58

    Inge Vaes:

    @ Helga: Zeker hebben wij wat meegemaakt! Dat was me het avontuurtje wel. Gelukkig voel ik me weer zo goed als de oude. Groetjes terug in Roggel!

  • 23 Maart 2016 - 06:04

    Inge Vaes:

    @ Marie-Thérèse: Dat zei mijn moeder ook al. En weet je hoe Christy daarop reageerde? "Noe allein de gevangenis nog!" Haha!
    We gaan lekker door met genieten. En Christy heeft me al heel goed bijgestaan, de schat! Zo moeder, zo dochter toch?

  • 23 Maart 2016 - 13:10

    Petra:

    Jeetje inge wat een avontuur zeg. Volgende x gewoon Nederlandse brood met kaas en kruutje eten voor je portie ijzer! !! Nog maar 3 maanden zeg je? Pfff wat vliegt de tijd. Have fun en let goed op jezelf worre

  • 23 Maart 2016 - 14:02

    Marie-Thérèse:

    @Inge. En wie is er aan de beurt voor de gevangenis......? Sterkte!

  • 23 Maart 2016 - 15:49

    Inge Vaes:

    @ Petra: Idd een heel avontuur. Kunnen we tenminste ook met sterke verhalen thuis komen hè ;). En de tijd vliegt ja! Over 3 maandjes sta ik weer bij je op de vloer :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Studeren in Amerika, gewoon omdat het kan! 'If we were meant to stay in one place, we'd have roots instead of feet', he said. - Rachel Wolchin Reisdoel: Iets anders...

Actief sinds 02 Dec. 2015
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 10627

Voorgaande reizen:

29 December 2015 - 24 Juni 2016

California dreaming

Landen bezocht: